راه حل عملي برون رفت از بحران

جناب آقاي شيخ محمد يزدي!
بسياري شما را آيت الله خطاب مي کنند. مدت ها با شنيدن عبارت "آيت الله" پيش از نام آقاياني چون شما و رفيقان شفيقتان از جمله آقاي جنتي و ديگر خطيب جمعه آقاي خاتمي و ديگر همقطارانتان در شوراي ديکتاتوري نگهبان و ساير مناصب، اين سوال خوره جانم شده بود که کدام گفتار و کردار شما نشانه اي از خداست و شما را چه سنخيتي با عبارت "آيت الله" است. حتا در اين چندروزه و بدنبال موضع گيري شما در مورد مساله مقبوليت، در ميان نوشته ها و اظهارنظرهاي مردم و وبلاگ نويسان ديدم که اين نه سوال تنها من است. البته جاي هم ديدم که در پي اين تشکيک شما را "آيت الشيطان" لقب داده اند، که البته من اين نميپسندم و بنا به دليلي که در ادامه خواهم آورد شما را همچنان "آيت الله" مي دانم.
من شما را "آيت الله" مي دانم از آن روي که به وجود خدا ايمان راسخ دارم و به قدرت لايزال و لايتناهي اش باور صادق و جز خدا که را توان آن هست که انساني بيافريند محمديزدي نام، که به هر گفتار خيلي از مومنين از دين فراري دهد و بذر کينه و خشم بيافشاند در دل مردم. جز خدا که را توان آن هست که انساني بيافريند چنين خشمگين و عصباني و بدست ديگر آفريده اش (عمدا نگفتم ديگر بنده اش) او را به منصب قاضي القضات نشاند که به اشارتي صد روزنامه ببندد بي جرم و بي جنايت. جز خدا که را توان آن هست که انساني بيافريند چنين خودخواه و خودراي و چنين پليدکه مي تواند خود را نزد ملتي منفور سازد. آري شما نشانه خدا هستيد.
راه حل پيشنهادي من
آقاي يزدي بر فرض که فرمايش شما صحيح باشد و مشروعيت از جانب خدا. آيا اين مشروعيت به شما اجازه مي دهد که بر امتي غيرمسلمان حکمراني کنيد. به عنوان مثال آيا پذيرفتني است که شما در فرانسه، آلمان، انگليس، آمريکا، يا ايتالياي فعلي حکومت ولايت مطلقه فقيه تشکيل دهيد.
اگر ما براي رهايي از دست شما نمايندگان و نشانه هاي خدا از فردا به هر زباني که شما مي فهميد وقبول داريد (مثلا همه پرسي {به شرطي که برگزار کننده اش آقاي محصولي نباشد} يا راهپيمايي) به شما بگوييم (چيزفهم کنيم) که "ما از امروز ديگر مسلمان نيستيم"، آيا امکان اين وجود دارد که از شر شما و آقاي جنتي و مصباح و خامنه اي و ديگر دوستانتان خلاص شويم؟

0 بازخورد به 'راه حل عملي برون رفت از بحران'

ارسال یک نظر