محاکمه ابطحی، ميردامادی، رمضان زاده، عطريانفر و ديگر اصلاح طلبان و يادي از دادگاه عباس عبدي

انتشار اخبار محاکمه ابطحی، ميردامادی، رمضان زاده، عطريانفر و ديگر اصلاح طلبان واکنش هاي بسياري در پي داشته است. بسياري از دوستان وبلاگ نويس نگران تاثيرگذاري اين نمايش جديد اقتدارگرايان بر مردم عامه هستند. نگراني به جايي است اما بر ماست که از تاثير آن بکاهيم. خيلي ها با شنيدن اخبار مربوط به اين بيدادگاه همچون من خاطره دادگاه محاکمه عباس عبدي در ذهنشان زنده شده است. ولي بسياري از مردم عوام از دادگاه عباس عبدي فقط همان قدر مي دانند که از سيماي دروغگو ديده و شنيده اند و در اين ميان هيچ کس به اندازه من و شما در ناآگاهي مردم مقصر نيستيم. چون رنجنامه او را منتشر نکرديم و براي آنها که نمي دانستند تعريف نکرديم. مشکل ما اينجاست که گمان مي کنيم همه مردم مانند ما به اينترنت دسترسي دارند و همچون ما از ريز و درشت خبرها و تحليل ها مطلع مي شوند. در حالي که چنين نيست. بسياري از مردم عوام ما تعريف و درک صحيحي از اينترنت ندارند و شايعاتي که از گوشه و کنار مي شنوند بيشترين تاثير را در شکل گيري افکارشان دارد. اما در اين ميان يک راه حل وجود دارد. بيشتر مردم گوشي موبايل دارند، گوشي هايي که توان اجراي برنامه هاي جاوا را دارند و اين همان برگ برنده ماست. فايل هايي که بر روي گوشي هاست به همان سرعت شايعه قابل انتشار است، با اين تفاوت که اين بار ديگر شايعه نيست که انتشار مي يابد، بلکه خود واقعيت است. بياييد از امروز شروع کنيم اخبار و مقالات تاثيرگذار را به قالب کتاب هاي الکترونيکي همراه (جاوا) تبديل کرده و به کمک بلوتوث انتشار دهيم و به کمک وبسايت هاي اشتراک فايل در اينترنت منشر کنيم.
به نامه عباس عبدي برگرديم. چه چيزي به اندازه اين چند خط از نامه او مي تواند يک فرد بي اطلاع را روشن کند که سعيد مرتضوي چگونه هيولايي است. و اين خود برملاکننده دادگاه هاي نمايشي آنها و کاستن از تاثيرگذاري آن بر افراد بي اطلاع جامعه ماست.
نامه عباس عبدي را به صورت کتاب الکترونيکي با فرمت جاوا از اينجا يا اينجا دريافت کنيد.
چند خط از نامه عباس عبدي
يك شب آقاي مرتضوي آمد و شروع به تهديد و ارعاب كرد كه به او گفتم فكر نمي‌كنم اين روش‌ها پاسخ مثبت دهد، بايد راه جديدي را انتخاب كنيد كه گفت همين كار را هم كرده‌ايم و شروع آن صدور حكم اعدام آقاجري است و چنان اين خبر را با شعف مي‌گفت كه گويي مسرت‌بخش‌ترين خبر را شنيده است، و اضافه كرد كه سق وكيل تو كه وكيل آقاجري است سياهه، بهتره عوض كني! و خيلي خوشحال بود كه به زودي حكم اجرا خواهد شد. شب ديگري آمد و به بازجوها دستور داد كه فوري بازجويي را تمام كنند، تا دو يا سه روز ديگر در همين سلول دادگاه غيرعلني را برگزار كنيم و وكيل را هم با چشم‌بندي مي‌آوريم و فوري حكم را صادر مي‌كنم، و اگر اعتراض كردند به شعبه آقاي عامري يا سليمي در ديوان عالي كشور مي‌فرستيم و تأييد آن را گرفته و همين جا حكم را اجرا مي‌كنيم! يك شب ديگر آمد و لطف كرد و تماس تلفني با موبايل خودش ميان من و مادرم و دخترم برقرار كرد كه انصافاً نوعي آبروريزي بود به طوري كه بازجوها نيز ناراحت شدند و فردا شب مثل انسان اجازه دادند با همسرم تلفني صحبت كنم و قدري از ناراحتي ايجاد شده از برخورد مرتضوي را كم كردند كه در اينجا از ذكر جزئيات رفتاري وي معذورم. يك شب ديگر آمد و چند قطعه عكس را براي شناسايي نشانم داد كه طبعاً نمي‌شناختم ولي به صورت شفاهي اتهاماتي را وارد كرد كه از تعجب وارفتم، و از ذكر جزئيات آن امتناع مي‌كنم، آن قدر حرف‌هايش بي‌پايه بود كه بازجوي محترم از اتاق خارج شد، وقتي كه مرتضوي هم رفت، وي مجدداً برگشت از او كه فرد محترمي بود پرسيدم دو روز قبل كه نگهبان مرا با پاي برهنه آورده بود با او دعوا كردي در حالي كه اصولاً اهميتي نداشت، اما چرا اكنون در برابر رفتار مرتضوي سكوت مي‌كني، گفت علت ترك اتاق همين بود و در اتاق خودمان نيز آقاي مهدوي (مسؤول بازجويان) با او دعوا كرد و به صورت قهر زندان را ترك كرد. يك شب ديگر آمد و گفت كه وكيل و مادرت براي ملاقات آمده‌اند و بيرون شايع كرده‌اند كه سكته كرده‌اي و اين خبر را با خنده و خوشحالي مي‌گفت و اكنون در ملاقات فقط درباره سلامتي خود حرف بزن، وقتي به ملاقات چند دقيقه‌اي كه فقط براي احوالپرسي بود رفتيم و آقاي مرتضوي و نبوي دستيارش هم حاضر بودند كه مبادا مطلبي از درون زندان بگويم، به مادرم گفتم كه شايعه سكته صحيح نيست كه ظاهراً چنين چيزي را نشنيده بود لذا نزديك بود خودش از شنيدن اين خبر سكته كند، در حالي كه خم به ابروي آقاي مرتضوي نيامد.

0 بازخورد به 'محاکمه ابطحی، ميردامادی، رمضان زاده، عطريانفر و ديگر اصلاح طلبان و يادي از دادگاه عباس عبدي'

ارسال یک نظر